ПРАКТИЧНІ СЕМІНАРИ

Методичний діалог «Особливості освітнього процесу в умовах воєнного стану»   26.10.2022

 


План засідання 
Презентація до засідання 

Виступили:

1)    Пиріг О.В. «Підвищення кваліфікації педагогів в умовах сьогодення»

2)    Базя Ю.С. «Використання дошки Miro на онлайн-уроці»

3)    Іванова А.О., Сагайдак Г.О. «Про використання сервісів Zoom під час онлацн-уроків»

4)    Махінова Н.С., Матвієнко А.О., Андрійченко Н.О. «Особливості роботи в 5 класах НУШ»

5)    Матвієнко А.О., Федорішина Т.П., Сагайдак Г.О., Базя Ю.С., Махінова Н.С., Панова Н.М. – обговорення проведення ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, проведення І та ІІ етапів Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка у 2022/2023 н.р., вибір членів журі.

6)    Омельченко Л.О. «Використання в онлайн-навчанні електронних освітніх ресурсів «Мій клас» та ClassTim» - презентація досвіду роботи

7)    Пиріг О.В. – презентація методичної збірки «Швидка допомога для вчителя, або Методична абетка»

 

Вирішили:

1.    -  Врахувати вимоги чинних нормативних документів щодо підвищення кваліфікації в роботі педагогів.

2.  - В умовах воєнного стану під час дистанційного навчання чітко дотримуватися вимог щодо тривалості проведення онлайн-уроків, звернути увагу на індивідуальний підхід при оцінюванні навчальних досягнень учнів (особливо тих, хто перебуває за кордоном, на домашньому навчанні), звертати увагу на диференціацію завдань, творчій підхід, неординарність мислення учнів. Застосовувати сучасні освітні сервіси та платформи, розвиваючи інтерес учнів до навчання.

3.    -  Під час роботи з учнями 5 класів НУШ особливу увагу звертати на мотивацію до навчання, чітко дотримуватися критеріїв оцінювання, Державного стандарту базової загальної освіти та вимог навчальних програм. Звернути увагу на різноманітність методичного інструментарію вчителя на уроках мови та літератури.

4.    -  Затвердити склад журі ІІ етапу Конкурсу ім. Т.Шевченка у складі:

№ з/п

Прізвище, ім’я, по батькові

Посада

1.     

Панова Надія Миколаївна

спеціаліст І категорії відділу освіти Перещепинської міської ради, голова журі

2.     

Пиріг Олена Володимирівна

керівник методичної секції вчителів гуманітарних дисциплін закладів загальної середньої освіти Перещепинської ТГ, вчитель зарубіжної літератури Перещепинського ліцею

3.     

Федоришина Тамара Павлівна

вчитель української мови та літератури Панасівського ліцею

4.     

Білокінь Алла Вікторівна

вчитель української мови та літератури Шандрівського ліцею

5.     

Кравець Світлана Іванівна

вчитель української мови та літератури Голубівського ліцею

6.     

Базя Юлія Сергіївна

вчитель української мови та літератури Перещепинського ліцею

7.     

Матвієнко Антоніна Олександрівна

вчитель української мови та літератури Перещепинської гімназії

8.     

Дорошенко Наталія Василівна

вчитель української мови та літератури літератури  Шандрівського ліцею

9.     

Пред Людмила Миколаївна

вчитель зарубіжної літератури  Керносівського ліцею

10.  

Прокопенко Анастасія Михайлівна

вчитель української мови та літератури Левенцівського ліцею

 -   Схвалити досвід роботи вчителя української мови та літератури Керносівського ліцею Омельченко Л.О. «Використання в онлайн-навчанні електронних освітніх ресурсів «Мій клас» та ClassTim»

 Методичний семінар-практикум  "Розвиток життєтворчих навичок як основи життєвої компетентності учня на уроках словесності" 

(27 жовтня 2021 року)




Мета:   
-       підвищення фахового рівня педагогів;
-       ознайомлення з сучасними прийомами та методами в педагогічній практиці;
-       саморозвиток,  самовдосконалення, самопрезентація  членів методичної секції;
- створення медіатеки сучасних навчально-методичних матеріалів для використання в організації освітнього процесу

№ з/п

Зміст роботи

Форма реалізації

Відповідальні

1.      

Підготовка до олімпіад та мовознавчих конкурсів.

Круглий стіл

Члени МС

2.      

Як активізувати діяльність учнів?

Фестиваль педагогічних ідей

 

3.      

Презентація досвіду роботи вчителя словесника «Використання мнемонічних методів І прийомів як ефективний і компетентісний підхід для навчання на уроках української мови Та української літератури в умовах сучасної освіти»

Презентація

Андрійченко Н.О.

4.      

 «Твори сучасних авторів: ефективні форма та методи зацікавлення сучасного читача»

Презентація досвіду

Вааг А.О.

5.      

«Знай, вивчай, впроваджуй»

Методичний аукціон

Лялька А.М.

Кирнос І.М.

Методична скринька семінара



Серпнева нарада 20.08.2021

Засідання методичної секції вчителів-філологів Перещепинської ОТГ  (26.03.2021)

Тема: «Формування професійної майстерності вчителя-філолога»

Мета:

-       підвищення фахового рівня педагогів-членів методичної секції шляхом самоосвіти;

-       попередження професійного вигорання та засвоєння прийомів таймменеджменту;

-       ознайомлення з сучасними прийомами та методами в педагогічній практиці сучасного вчителя;

-                 обмін педагогічним досвідом.

Підключення до онлайн-семінару за посиланням

https://meet.google.com/reh-nyro-ryv

Виступи вчителів 

МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА ДО СЕМІНАРУ


з/п

Зміст

Форма прове

дення

Відповідальний

1.     

Вступне слово

 

Пиріг О.В., керівник методичної секції, вчитель зарубіжної літератури та російської мови КЗ «Перещепинський ООЗ №1»

Практичний блок

2.     

«Таймменеджмент та сучасний педагог»

Майстер-клас

Чернявська Н.А., вчитель української мови та літератури КЗО «Голубівський ООЗ»

3.     

«Диференціація завдань на уроках з предметів філологічного циклу»

Презентація досвіду

Вааг А.О., вчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури  КЗ «Перещепинський ООЗ №1»

Канципко Т.П.,  вчитель української мови та літератури Перещепинської ЗОШ І-ІІ ст..№2 (філія)

4.     

«Розвиток комунікативної компетентності на уроках мови та літератури»

Майстер-клас

Іванова А.О.,  вчитель української мови та літератури  КЗО «Голубівський ООЗ»

Білокінь А.В., вчитель української мови та літератури Шандрівського НВК

5.     

«Через літературний твір до саморозвитку, самовдосконалення та самореалізації учня»

Майстер-клас

 

Презентація досвіду

Шестіпалова М.М., вчитель української мови та літератури, російської мови НВК «Родина»;

Базя Ю.С., вчитель української мови та літератури  КЗ «Перещепинський ООЗ №1»

6.     

«Нетипові підходи до аналізу літературного твору»

Презентація досвіду

Прокопенко А.М.,  вчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури  Левенцівської ЗОШ І-ІІІ ст.

7.     

«Підготовка до ЗНО: від А до Я»

Презентація досвіду

Гриняк І.М.,  вчитель української мови та літератури  Керносівської ЗОШ І-ІІІ ст..

Мартинюк В.Г.,  вчитель української мови та літератури  Левенцівської ЗОШ І-ІІІ ст.

8.     

Підведення підсумків семінару. Рекомендації

 

Учасники семінару.

Пиріг О.В.








2020-2021 навчальний рік


Презентація до засідання І (2020-2021 н.р.) 16.09.2020


2019-2020 н.р.

10.01.2020 р.    Семінар-практикум  

Тема «Шляхи формування та удосконалення професійної компетенції  вчителя»  

Мета: ознайомити педагогів  з сучасними  методами та прийомами, спрямованими на  формування  читацької компетентності, розглянути основні чинники впливу на якість освіти та шляхи їх удосконалення, провести практичне заняття з метою залучення  учасників  семінару до роботи з новими прийомами аналізу літературного твору; вдосконалювати роботу з підготовки випускників до ЗНО з української мови та літератури; провести дослідження професійної компетентності вчителів та розглянути шляхи самовдосконалення та самоосвіти.  
з/п
Питання
Відповідальний
1.      
Зустріч учасників семінару.
Адміністрація, педагоги Панасівського НВК
2.      
Знайомство з учасниками семінару та з планом роботи. 
Матвієнко Т.О., методист відділу освіти,
Пиріг О.В., керівник методичної секції
3.      
«Книжка та сучасний учень: як зробити стосунки дружніми?»
Нові підходи до аналізу літературного твору.
-      «Шість капелюхів» як метод критичного мислення
-      Фішбоун як прийом критичного мислення.
-      Фб-сторінки: аналіз твору, характеристика героїв.

Дорошенко Наталія Василівна, вчитель української мови та літератури Шандрівського НВК
 Прокопенко Анастасія Михайлівна, вчитель української мови та літератури та зарубіжної літератури Левенцівської ЗОШ І-ІІІ ст..
Сагайдак Галина Олексіївна, вчитель української мови та літератури КЗ «Перещепинський ООЗ №1»
4.      
ЗНО: документація, вимоги, підготовка

Федоришина Тамара Павлівна,
Андрійченко Наталія Олексіївна, вчителі української мови та літератури та зарубіжної літератури Панасівського НВК
5.      
Моніторинг досліджень   професійної компетентності вчителів.
Пиріг О.В., керівник методичної секції
6.      
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Зміни в нормативних документах.  
7.      
Підведення підсумків семінару
Матвієнко Тетяна Олександрівна, провідний спеціаліст відділу освіти

(матеріали семінару за посиланням https://drive.google.com/drive/folders/1C5gl7-Lbb20JfEFgzLnsJPE5-9wXEGBd)




Жовтень 


2018-2019 н.р.

31 жовтня 2018 року 

Піщанська ЗОШ
з/п
Час
Зміст
Відповідальні
1.
08.15 – 09.00
Зустріч учасників семінару. Реєстрація
Чергові вчителі
2.
09.00 – 09.15
Відкриття семінару.
Вітальне слово
Радовська З.І., методист Новомосковського райво
Борисова Н.М., керівник РМО вчителів зарубіжної літератури та російської мови
3.
09.15 – 10.00
Створення дидактичних моделей з інтерактивною складовою як засіб підвищення якості навчання.
Пиріг О.В., вчитель зарубіжної літератури та російської мови КЗ «Перещепинський ОЗ»
4.
10.00 – 10.30
«Коло думок»
Виконання практичних завдань: створення інтелект-карти,  фотоквестів, робота з електронними посібниками.
Вчителі району
5.
10.30 -11.00
Презентація результатів діяльності
Вчителі району
6.
11.00 – 11.30
Методичний консиліум. Вирішення поточних питань щодо роботи РМО в І семестрі 2018-2019 н.р.
Вчителі району
7.
11.30 – 12.00
Прийняття рекомендацій районного навчально-практичного семінару.
Борисова Н.М., керівник РМО вчителів зарубіжної літератури та російської мови
8.
12.00 – 12.15
Підсумок роботи семінару
Радовська З.І., методист Новомосковського райво




Навчально - практичний семінар вчителів зарубіжної літератури та російської мови
 "Створення дидактичних моделей з інтерактивною складовою як засіб підвищення якості навчання"


Мета:
·        активізувати знання педагогів з питань використання інтерактивних методів навчання;
·        сприяти підвищенню рівня професійної майстерності вчителя;
·        формувати творчий підхід до використання інтерактивних методів з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

Очікувані результати:
·        удосконалення вміння вчителів моделювання уроків з інтерактивними технологіями;
·        практичне застосування нових дидактичних моделей в практиці вчителів району;
·        підвищення рівня освітніх послуг.

На виконання плану роботи районного методкабінету в Піщанській ЗОШ 31.10.2018 року відбувся районний семінар-практикум вчителів російської мови та зарубіжної літератури на тему «Створення  дидактичних моделей з інтерактивною складовою як засіб підвищення якості навчання», який провела Борисова Н.М., керівник РМО вчителів російської мови та зарубіжної літератури. На початку зустрічі учасники семінару ознайомились  з планом та завданнями семінару, а також з  питаннями, що обговорюватимуться. 
Основними завданнями семінару було підвищення рівня освітніх послуг за допомогою впровадження дидактичних моделей з використанням інтерактивних технологій, формування творчого підходу до  використання інтерактивних методів з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
Учасники семінару ознайомилися з презентацією «Створення  дидактичних моделей з інтерактивною складовою як засіб підвищення якості навчання», яку підготувала Пиріг О.В,, вчитель зарубіжної літератури та російської мови КЗ «Перещепинський ОЗ». В даній презентації звертається увага на ефективність інтерактивних технологій, а саме використання кроссенсу,  скрайбінг-технологій, інтелект-карт, постерів, мемів.
         Борисова Н.М. провела консультацію, під час якої нагадала про роботу Обласних філологічних творчих майстерень, завданнями яких є підготовка матеріалів для проведення уроків відповідно до сучасних вимог.
         Практичну частину семінару було присвячено  створенню виготовленню інтелект-карт. Вчителі були поділені на творчі групи, кожна з яких отримала своє завдання: створити інтелектуальну карту до творів зарубіжної літератури, які вивчаються в 5 – 11 класах. Всі працювали з великим задоволенням та показали гарні результати.
         Під час проведення методичного консиліуму були вирішені питання щодо проведення районного фестивалю «Чарівний світ зарубіжної літератури», ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад та інші організаційні питання.
На  завершення семінару вчителі    отримали методичний буклет для практичної роботи , який підготувала Пиріг О.В.                                                                                                 
Підсумком семінару є методичні рекомендації щодо застосування інтерактивних технологій  на уроках російської мови та зарубіжної літератури.

РЕКОМЕНДАЦІЇ РАЙОННОГО СЕМІНАРУ-ПРАКТИКУМУ
вчителів російської мови та зарубіжної літератури
1.    Використовувати в своїй роботі дидактичні моделі з інтерактивною складовою.
2.    Впроваджувати інтерактивні технології з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
3.    Підвищувати рівень освітніх послуг.


















"Створення дидактичних моделей з інтерактивною складовою як засіб підвищення якості навчання"  (презентацію підготувала Пиріг О.В., вчитель російськї мови та зарубіжної літератури КЗ "Перещепинський ОЗ")


2017-2018 н.р.

Семінар-практикум вчителів російської мови
 та зарубіжної літератури
 «Сучасні технології на допомогу вчителю»


02.11.2017р.

Перещепинська ЗОШ
 І-ІІІ ст.№1









 МЕТА:
- ознайомитися з сучасними вимогами до освітнього процесу;
- привернути увагу до сучасних форм роботи з обдарованими учнями;
- формувати навички роботи з інтернет-ресурсами, продовжити роботу над створенням сайтів/блогів вчителів та РМО;
- продовжити роботу «школи молодого вчителя» щодо впровадження сучасних  педтехнологій на уроках російської мови та зарубіжної літератури та в позаурочний час; 
- сприяти впровадженню сучасних підходів до освітньої діяльності, обміну педагогічним досвідом;
- сформувати рекомендації для вчителів  щодо використання счасних технологій в педагогічній практиці.
 ОЧІКУВАНІ  РЕЗУЛЬТАТИ:
- привернення уваги до вимог сучасного освітнього процесу;
- налагодження співпраці, обміну педагогічним досвідом між вчителями району;
- обговорення та практичне запровадження сучасних технологій в практиці вчителів району;
- урізноманітнення форм і методів роботи з учнями.  


Час
проведення
Зміст
Відповідальні
                                  I. Організаційний блок
8.40 – 9.00
Зустріч учасників семінару. Реєстрація
Чергові вчителі

II. Навчально-теоретичний блок

9.00 – 9.10
Відкриття семінару.
Завдання та цілі.
Пиріг О.В., керівник РМО вчителів зарубіжної літератури та рос.мови
9.10.-9.50
Майстер-клас «Критичне оцінювання медіа ресурсів».  
Пред А.А., вчитель інформатики
                               III. Практичний блок
9.55-10. 30
Методичний консультація «Сучасні вимоги до освітнього процесу»
Пиріг О.В., керівник РМО вчителів зарубіжної літератури та рос.мови
10.30-11.00
Методична кухня «Створи себе сам».
Пиріг О.В., керівник РМО вчителів зарубіжної літератури та рос.мови

11.00-11.15

Презентація результатів діяльності.

11.15-11.45
ПРАКТИКУМ. Створення блогу РМО

11.45-12.15
Організація роботи з обдарованими дітьми. Презентація роботи вчителів «Неталановитих дітей не буває».
Творча група вчителів
12.15-12.35
Методична панорама «Кабінет російської мови та зарубіжної літератури – творча майстерня або…»
Пиріг О.В.
Василенко В.І.
IV. Підсумковий блок
12.35 – 13.00
Рефлексія.
Прийняття рекомендацій районного навчально-практичного семінару.
Пиріг О.В.


На виконання плану роботи районного методкабінету в школі 02.11.2017 року відбувся районний семінар-практикум вчителів російської мови та зарубіжної літератури на тему «Сучасні технології на допомогу вчителю», який провела Пиріг О.В., заступник директора з навчально-виховної роботи, керівник РМО вчителів російської мови та зарубіжної літератури. Олена Володимирівна ознайомила учасників з планом та завданнями семінару, наголосила на актуальності теми та важливості питань, що обговорюватимуться. 
Основними завданнями семінару було ознайомлення з сучасними вимогами до освітнього процесу, формування навичок роботи з інтернет-ресурсами, впровадження сучасних педтехнологій на уроках російської мови та зарубіжної літератури, сучасні форми роботи з обдарованими учнями.
Так як одним із завдань була робота з інтернет-ресурсами, то семінар розпочався з майстер-класу «Критичне оцінювання медіа ресурсів», який провела вчитель інформатики Пред А.А.
В рамках практичного блоку Пиріг О.В. провела методичну консультацію «Сучасні вимоги до освітнього процесу», під час якої ознайомила вчителів з новим Законом України «Про освіту» та нагадала про основні положення Концепції «Нова українська школа».
Наступною частиною практичного блоку була педмайстерня «Сучасні технології на допомогу вчителю». Вчителі були поділені на творчі групи, кожна з яких отримала своє завдання: підібрати найбільш ефективні сучасні технології, методи та прийоми методи, що будуть доцільними при вивченні даних тем. Всі працювали з великим задоволенням та показали гарні результати.
Важливою частиною семінару була методична кухня «Створюємо себе самі», під час якої було продовжено роботу над створенням блогу РМО вчителів російської мови та зарубіжної літератури Новомосковського району.
Одним з ключових питань роботи семінару була презентація роботи вчителів російської мови та зарубіжної літератури з обдарованими дітьми  «Неталановитих дітей не буває», з якою виступили молоді та досвічені педагоги району: Лаудіна Н.М., Калюжна О.М., Копєйко В.В., Книш І.О., Термоса Л.М., Бабіч О.І., Волокита Л.М., Палівода Т.В., Мельниченко В.Г., Бистра А.М., Пліска М.М., Хромова Н.В.
На  завершення семінару Пиріг О.В. поділилася власним досвідом роботи і презентувала методичну панораму «Кабінет російської мови та зарубіжної літератури – творча майстерня». На огляд педагогів було представлено окремі форми робіт з обдарованими учнями, що використовуються під час проведення уроків та в позакласній діяльності.
Під час підведення підсумків роботи семінару учасники дали високу оцінку рівню підготовки матеріалів та проведення семінару керівником РМО Пиріг О.В.. На завершення семінару з урахуванням пропозицій учасників були прийняті методичні рекомендації щодо застосування сучасних технологій на уроках російської мови та зарубіжної літератури.

РЕКОМЕНДАЦІЇ РАЙОННОГО СЕМІНАРУ-ПРАКТИКУМУ
вчителів російської мови та зарубіжної літератури
1.    В роботі вчителя чітко дотримуватися вимог сучасної освіти, втілювати основні принципи Нової української школи в педагогічну практику.
2.    Сприяти впровадженню сучасних підходів до освітньої діяльності.
3.    В практиці роботи з обдарованими дітьми врахувати сучасні педтехнології, прийоми  та методи креативного мислення.
4.    Вдосконалювати власні методи, прийоми і засоби навчання, виховання, враховуючи передовий педагогічний досвід.



Комментариев нет:

Отправить комментарий